fredag 29 maj 2009

Triumfens ögonblick

Min älskade sexåring har haft lite svårt att hitta vissa bokstäver, varför vi varit några gånger hos en logoped, såhär inför höstens skolstart. Han har ganska kvickt hittat vissa uttal som saknats. Efter en del träning och påminnelser har det fallit på plats och idag blev besöket mest en uppvisning. Så långt, allt väl.

På väg från sjukhuset ville så gossen ha belöning, en glass. Det höll inte jag med om, varvid han vänder sig mot mig och spänner sin vackra blick i min.

-Ffffan också mamma, säger han så.

Och jag kan knappast skälla, han har ju uppnått precis det vi vill, fffff är på plats! Jag behöver nog inte tillägga att sonen var väldigt nöjd med sig själv, och lite säkrare inför skolstart. Dessutom var han bedårande söt, den fasligt fantastiska frisinnade favoritfilosofen!

/Malin

3 kommentarer:

Tobbe sa...

Bra gjort hannes! Du e bäst! Kram

Inre exil sa...

Grattis Hannes!
Tobbe kunde inte ryta till så när han var i din ålder. Om han inte fick sin glass sa han bara:
- Synd.

Tack Malin för en underbar text.
Pappa och morfar Thomas

Madlar sa...

Man ska välja sina strider. Vad är egentligen viktigt? Att mamma får rätt eller ett lagom bortskämt barn ;)