söndag 17 maj 2009

På tisdag - kampen är hård

Så ska prinsen fylla fyra år, för första gången något medveten om att han fyller år. Har har till och med önskat sig presenter, en lastbil, en motorcykel och en traktor. Inte helt otippat om man känner denne pojke, om än bara lite. När prinsen fyller år infinner sig förtvivlan blandad med djup kärlek.

Tankarna drar ohjälpligt bakåt och det smärtar. Rädslan inför framtiden pockar på ur sitt dunkel. Födelsetid blir tid till svår eftertanke blandat med tacksamheten över att hans finns i mitt liv. Han lär mig så mycket och för det är jag evigt tacksam. Kärleken och närheten till honom kostar samtidigt mycken kraft och tårar. Ibland så mycket att jag kvävs. Idag så mycket att jag kvävs.

Imorgon reser jag mig igen och på tisdag hurrar jag med värme i hjärtat.

/Malin

5 kommentarer:

Honungspojkens mamma sa...

Fyra år snart, lilla söta prinsen!

Årsdag... Hoppas ändå att de kvävande tårarna kan ta en paus och livet och drömmarna kliva fram lite för en stund.

KRAM

Madlar sa...

Hipp hurra, tänk han är fyra år o dagen därefter är han 4 år o en dag. Varje dag är värd att firas med en fest, en blöt puss eller en varm kram :)

Skalmans mamma sa...

Tänk 4 år! Vilken stor kille han är =).

Förstår dina tankar och känslor kring födelsedagen. Bävar själv inför Emils 1-årsdag som kommer om bara en månad... Så mycket känslor gällande både det som varit och det som komma skall, dyker upp.

På tisdag hurrar vi för HUGO!
Kram

mammagumman sa...

Vad bra att du tar upp det här med dig själv innan själva födelsedagen. Så att du är förberedd. Det är jobbigt när den där ledsamheten kommer utan att man kommit på att tänka på det i förväg! Förstår att det är mycket av allt! Kram Anna

Malin sa...

Honungspojkens mamma; Imorgon ska tårarna ta slut och min lille prins ska få många kramar och mycket bus!

madlar; Ja, du har så rätt, det bara tränger sig på ibland...

Skalmans mamma; Ja, det blir något särskilt och extra svårt som rör vid ens mammahjärta när man minns födelsen så nära. Födelsen, drömmarna och sorgen.

Anna; Tack! Det var snällt, senaste dagarna har många tårar fallit, imorgon ska jag göra mitt allra bästa för att glädjas. (Har du försökt ändra så jag kan kommentera på din blogg? Snälla...) Kram!