torsdag 25 juni 2009

Dagen idag var en låååååång dag

En ortoptist, en ögonläkare, en optiker, nya skor, en ortoped, en portion korv med mos, flingor för humöret och sexton mil senare är dagen till ända. Hugo är förbi av trötthet och mina tankar snurrar långsamt som en trasig barnkarusell. Jo, synen är sämre, och det visste vi ju egentligen. Horisonten försöker jag flytta in i barnasjälen genom min kärlek. De nya skorna kan nog accepteras såsmåningom trots att Hugo är brutalt konservativ när det gäller skobyte. Hade han fått bestämma hade han nog fortfarande knallat omkring i Kavats vinterkängor i storlek 25...

Några moderstårar har inte rullat, idag är tröttheten talande. Imorgon är en ny dag och det är bra så. Tack alla ni som skänker värme åt min varma midvinterssjäl.

/Malin

5 kommentarer:

mammagumman sa...

Åh jag har skickat dig tankar idag. Hann inte hit för att berätta i förväg, men det verkar ju ha löst sig ändå! Kram Anna

Monica sa...

Stor, varm, vacker sommarkvällskram till dig!

Anonym sa...

Så fina dina dikter är. Tack för att jag fick läsa dem. Önskar dig själsro.

Tant Agnes

Malin sa...

mammaagumman: Alla varma tankar känns och mottages ödmjukt. Jag tänker på dig också.

Monica; Detsamma! Hoppas det är bra med dig och din kajak!

Tant Agnes; Maila mig! IDAG!

Anita sa...

Känner att jag vill skriva en liten rad. Jag har läst din blogg och blivit oerhört berörd av lille Hugos öde. Jag känner vilken sorg du har, men samtidigt vilken glädje och lycka din lille son skänker dig.

Jag sänder dig många varma tankar och hoppas att ni får en fin sommar.