fredag 29 januari 2010

Ord

Hugo har alltid haft ett lite speciellt sätt att leka. Överinlärning kallas det på specialpedagogspråk. Toktröttsamt att leka med samma samma kallar vi det inom familjen. Men nu ska ni få höra, han har en ny passion; Ord! Ord som favorit och underbart och fantastiskt och tråååkigt. Det är ljuvligt att höra, dock inte alltid helt lätt att tyda då allt Hugo säger börjar på h. Nedan lek med liten bil, det har vi lekt i två år nu!



Den som någon gång de senaste åren varit i närheten av min kan inte ha undgått att höra mig klaga över sömnbrist. Idag ska jag inte klaga trots att senaste veckans sömnbrist gör mig yr. Idag ska jag berätta om gårdagsnattens konversation med litenHugosomintekansova! Hugo vaknade redan klockan tolv (!) och försökte verkligen somna om. Efter fyra timmars tjat, slummer och gnäll gick Olle upp för att titta på Thomas Tåget. Hugo reste sig med ett enda ord:

- Äntligen!

Jag kunde inte hålla mig för skratt, men trots allt var jag den som fick sova två timmar för att sedan byta av Olle i morgondimman.

/Malin

Inga kommentarer: